big city life

Hey folket!

Forsta hela dagen idag. vaknade jattetidigt (nastan nar mamma brukar ga upp, DA ar det tidigt). mina roomates ar ett valdigt blandat folk, tva fran sverige som sov till 2 idag, bakfulla som djur, men ack sa trevliga. sen tva tjejer fran England som letar jobb och lagenhet, sen nagra killar fran tyskland som har brannt sonder sina fejjor haha. Men iallafall, idag vaknade jag tidigt sen lag jag i sangen en stund och bara tankte pa hur sjukt allt var. Ensam i en ny stor stad, utan att kanna en kotte. srackblandad fortjusning. Sen gick jag ut pa stan for o se mig omkring lite. maste erkanna att da kandes det ratt jobbigt, gick runt ensam o sa borjade det regna, depp. men sen gick jag tillbaka till hostlet och traffa varldens gulligaste tjej fran London, hon reser ungefar samma trip och ar oxa ensam, sa vi at lunch (brod och juice). Sen gick vi ut pa stan (i solen) och gick ner mot hamnen, och fick antligen se operahuset, weyy. Det var mycket storre och coolare an jag trodde. vi gick runt dar och kollade pa allt och alla, gick lite vilse och sen tillbaka till Wake Up. Mina fotter dooooodar mig. Nu har vi atit middag och ska bara ta det lugnt ikvall, typ dricka te.

Imorgon ska vi pa en guidad tur i stan, ska bli najs. Maste saga att jag blev chockad over hur satans seg min engelska ar! trodde jag var bra pa engelska, men har inte pratat pa lange sa den e knakig. Hoppas det tar sig. jag har oxa markt att jag slanger in sma fula svenska mellan ord typ: jag ba, lagom, liksom, va, typ, ojda. haha later helt sjukt " jag ba hallo liksom"


Ett litet duggregn med bilder:



Vit skonhet pa arlanda



Ailen-hunter 007


hippy pa heatrow (kaaaallt)


hittade en bild i broshyr, DET MASTE VA DU EMELIE?


operahuset (och en bat)


:)


Sa dar folks, hare fint!!
PUSS



Kommentarer
Postat av: lovisa

GRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYMT snart e du brun!

2011-02-10 @ 11:38:56
Postat av: lovisa

BY THE WAY! Felicia och gänget flyttar in där på Wake Up i dagarna, håll utkik!!!!!!!

2011-02-10 @ 14:02:53
Postat av: Pappa

Hej Ellen!



Vilken bloggar Ellen! Vad kul för mig oss alla som håller av dig!

”skräckblandad förtjusning” är den perfekta kommentaren när man är ensam i en ny stor stad utan kottar.

Hanba och Honba!

Efter en t 2-3 dagar kommer din engelska kommer flyta på som aldrig förr och blir din stora tillgång på resan ...kommunicera.



Metro-ailens är inge att leka med, skönt att du nu vet hur dom ser ut!

Tips! Dom har alltid gröna ögon liksom fröna.

Här snöar det och mycket 2dm snart. Vackrare en den bruna cementsnön

men va fan.....lite tröttande.

När jag läste din blogg fick jag en stark känsla som jag inte har tänkt så mycket på! Jag är avundsjuk!

Take Care och kramar från/Pappa

2011-02-10 @ 21:22:32
Postat av: Klara

Åh, är glad att allt verkar flyta på! Engelskan kommer nog släppa när som helst! Igår var jag och Linnea på inflyttningsfest hos Healy. Himla kul men vi saknade dig förstås!! Take care my love!

2011-02-12 @ 16:00:52
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: emilie

haha assså shit, det är näästan så att jag tror att det är jag... men jag har ingen sån bikini eller sånna glajor, men fy i helvete va likt !!



puss !

2011-02-13 @ 18:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0