svar pa tal

Ciao!

Fortfarande in Noosa, och njuter mer och mer for varje dag som gar. Blivit bombad med fragor sa tankte ha en liten frage stund. de flesta e fran papsen hehe, men om ni undrar natt sa fraga pa, "inga fragor e dumma" jo de finns faktiskt dumma fragor...

allafall..

...sjalva backpackingen ar lite annurlunda an vad jag hade tankt mig, det ar likosm inte sa mycket backpacking egentligen. du bar din vaska till bussen, du blir oftast hamtad av en bussen som tar dig till hostlet, packar upp dina grejer, packar ner dina grejer och gar med vaskan till bussen igen. sa det ar liksom inte sa mycket bara runt pa grejerna, vilker ar ratt skont, men oxa lite slappt tycker jag. var ng lite annurlunda for nagra ar sen, for nu ska allt vara sa bekvammt som mojligt....

... an traffar nya manniskor hela tiden, 98% trevliga. ni undra om man traffar nya heeela tiden eller o man hanger ihop med samma. de jag verkligen har rest med ar tva tjejer och jag traffa pa bussen fran sydney, vi har hangt ihop i stort satt hela tiden, de ar fran canada och UK. sen har jag oxa angt ihop med tva andra killar fran canada, as skona. det ar liksom "mitt crew" haha, sa de blir ratt mycket engelska. sen hhar jag traffat massa andra trevliga manniskor som man vill fortsatta att traffa men det tajmar ju inte alltid.. (svar pa din fraga pappa, killen med v-tecknet och brillerna ar en av kanadensarna, alltsa bara en kompis, inbilla dig inte natt annat hhaah)...

...sakerheten ar cool-lugn. egentligen ar jag nog live val relaxad nar de galler att lamna grejerna i rummet och sadar, men de kanns sa sakert. liksom lite samma kultur som hemma, blev dok av med min laddare i sydney, inte den tyngsta forlusten...

..fest..fest.fest... ja om man vill festa sa kan man gora det precis varje dag. I det storre staderna finns det mer clubbar och barer ochsa, men favoriten ar att sitta pa stranden och dricka Goon (ett vitt "vin" som bestar av rester av jag-vill-inte-veta-vad som kops i 4 litersboxar och kostar typ 60 kr. men lugn folket jag festar lagom :)....

...priserna ar dyra. fast egentligen ar det inte varre an hemma, tvart om nastan. bara det att nar man reser kanns allt sa mycket dyrare for man spenderar pengar varje dag och man jobbar inte. en natt pa ett hoster kostar runt 200 kr, ett mal mat 70 kr, en kaffe 30 kr. men jag har snalat ratt mycket pa mat-fronten, lagar helst mat pa hostlet och spenderar pengar pa roligare grejer. langtar dock till thailand, dar ska jag leva som en kung mohaha....

...solen ar staaark, har vart duktig flicka och anvant solfaktor 30 varje dag nar det vart sol, men ni som kanner mig vet ju att jag har natt slagt n*gerblod, sa de ar inte nagon fara att jag inte blir brun....

.. som sagt, fraga pa sa svarar jag sa gott de gar :):)

har foresten sen sist vart pa australian Zoo och vart och padllat kajak i en noosa floden... bilderkommer..

puuss och kram

ellen


Kommentarer
Postat av: East

LOVE YOU <3

2011-03-10 @ 10:24:37
URL: http://everybodydance.blogg.se/
Postat av: malin!

Åh, riktigt ku latt läsa Ellen! Precis vad jag behövde, som en liten nattsaga såhär innan läggdags. Nu känner jag mig much more uppdaterad och det gilalr jag. Jag berättade för en kompisdag att du var ute och reste och hon undrade var du "bodde" för tillfället.. men jag hade ingen aning! Så, skönt.. I know where you are!

Låter ju även riktigt najs med dit "crew".

By the way, du är för underbar!

Massa pussar!

2011-03-11 @ 00:50:32
URL: http://liteommalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0